Laura-Roald.reismee.nl

Het einde in zicht!

Over drie dagen landen we weer op nederlandse bodem en zit onze reis van 4 weken er helaas alweer op.

maar nu nog even genieten en dat doen we zeker en hebben we afgelopen week ook zeker gedaan. Na afscheid te hebben genomen van het leuke stadje Hoi An het vliegtuig in gestapt en verder afgezakt naar het zuiden.

1 dag stond Saigon op de planning en dat is ook meer dan genoeg. Na aankomst in deze enorm drukke en grote stad direct plannen gemaakt om door te naar de Mekong Delta. Hier eindigd 1 van werelds grootste rivier de Mekong in zee. Deze Delta met een klein bootje en onze enthousiate 71 jarige gids door gevaren.
Rond de stad Can Tho heb je twee drijvende markten. Elke boot geeft aan door middel van een lange stok met daaraan etenswaar wat ze te koop hebben. Een leuke drukke bedrijvigheid op het water. Ook aan wal kon onze gids veel vertellen over de verschillende plantensoorten en kregen we veel voor ons onbekende vcruchten te proeven. Hij bracht ons ook naar een kleine loods waar noedels werden gemaakt. We eindigden onze tour bij een locaal restaurant waar ook slang op het menu staat. Deze maar laten leven en gekozen voor een portie overheerlijke vietnameze loempia's. Onze gids kon het niet laten om de slang om mijn nek te leggen wat weer grote lol veroorzaakte bij de rest van de aanwezige vietnamezen.

Het was een leuke dag om de Delta mee af te sluiten en door te reizen naar ons eindpunt in Vietnam. Het tropische eiland Phu Quoc. Dit eiland bestaat voor 80% uit beschermd natuurgebied en heeft national park wat je kan bezoeken. Als je tenminste in het goede seizoen van het jaar hierna toe komt. Op dit moment is de weg er naar toe niet begaanbaar, grote gaten en veel modder maken het vervoer erg lastig. Al hebben wij deze vier dagen nog geen regen gehad!!

Dus vier dagen met een boek op het strand onder de palmbomen werdt onze dagindeling, ook geen straf natuurlijk. We slapen in een mooi houten huisje met uitzicht op zee en een grote tuin voor de deur waar familie koe ook rustig staat te grazen.

Morgen verlaten we Phu Quoc en vliegen we naar bangkok, waar Roald zijn pak op moet halen en waar we op vrijdag ochtend weer naarhuis toe vliegen.

Leuk dat jullie allemaal mee gelezen hebben en allemaal bedankt voor alle leuke reacties. Jullie zien natuurlijk snel alle andere foto's die wij gemaakt hebben.

Lieve collega's tot maandag, familie tot aankomd weekend en alle anderen tot snel.

Veel liefs Roald en laura

Ingeborg

Leuk weer allemaal! Wat een avontuur :D

Jullie zijn echt heel lang weggeweest, maar hadden vast uiteraard nog veel mer willen zien en ondernemen. Geweldig dat jullie dit hebben kunnen doen.
Straks zijn jullie weer leker bij diesel en heb je een te gekke herinnering en praat je de komende maanden met iedereen erover, want het lijkt mij echt super!
Leuke foto's ook weer en leuk geschreven allemaal!
AHhaa en thuis kun je weer een nieuwe reis plannen :P

Dikke zoen, goede vlucht alvast terug naar huis en geniet van de laatste dagen!

Rita

wat mooi allemaal,
toch fijn als jullie weer heelhuids thuis zijn hoor!
zien jullie zondag, veilige vlucht dikke knuf voor jullie beiden.

Maaike en Jasper

Wat hebben jullie weer een super mooie reis gemaakt.
En leuk om op de hoogte gehouden te worden.
Je waant je door de verhalen ook even daar.
Echt super.
Wij zijn weer erg benieuwd naar de verhalen en foto's.
Geniet nog even daar aan het strand met een boekje.
Goede reis terug.

Lieve groet Jasper en Maaike

Judith

Wat een verhalen, gaaf! Ik heb nu al zin om maandag je mondelinge versie van al deze verhalen te horen!!

Liefs,

Judith