Laura-Roald.reismee.nl

Heel veel te zien!!!!

Hallo Allemaal,

Even niet van me gehoord maar hier weer een reisverslag. Heb geen tijd gehad om er even rustig voor te gaan zitten. Er is hier zo ontzettend veel te zien en te doen.!!

Laat ik beginnen bij onze boottocht van Battambang naar SiemReap, die helaas door motorpech 9 uur duurden i.p.v 6. maar het was een prachtige tocht langs drijvende dorpen. Mooi om te zien hoe het leven is langs het water.
Bij aankomst in Siem Reap begon het circus. We zagen de tientallen TukTuk bestuurders al aan de kant staan. We waren nog niet aangemeerd of alle mannen sprongen in de boot om je mee te krijgen in zijn TukTuk. AAAAAAHHHHHH.

Siem Reap staat bekend om de tempels van Ankor Wat. Als je al deze tempels wilt bekijken ben je drie dagen zoet. Maar omdat Ro en ik naar 4 tempels wel tempelmoe zijndus eenticket gekocht voor 1 dag toegang. En wat zijn deze tempels gaaf, zo knap als je denkt hoe ze deze honderden jaren geleden gebouwd hebben. De bekenste tempel is waar de film van Tomb Raider met Angelina Jolie is opgemomen. De tempel is overwoekerd door een boom en is dan ook prachtig om te zien.

Na twee dagen Siem Peap verlaten en door gereisd naar de hoofdstad Phnom Pehn. Hier kun je wat meer zien en leren van de gruwlijke geschiedenis van Cambodja. In de drie jaar dat Pol Pot het hier voor het zeggen had zijn er naar schatting tussen de 1,5 en 3 miljoen Cambodjanen vermoord. En om de reden dat ze intellectulen waren, dus andere taal konden spreken een goede baan haddenb of gewoon een bril droegen Volgens Pol Pot moest iedereen gelijk zijn. Daarom werden er zoveel mannen, vrouwen en kinderen vermoord.

In het Tuol Sleng Museum kun je zien op welke manier al deze mensen werden gevangen genomen en gemarteld. Erg indrukwekkend om de honderen foto's te zien van de mensen die dit hebben moeten doorstaan. Na marteling werden ze naar de killingfields gebracht net iets buiten de stad. Hier werden ze op verschillende manier vermoord. Er staat een grote toren met hierin de honderen schedel en botten van de personen die ze uit de massagraven hebben gehaald. En zelfs nu niet hebben ze alle massa graven leeg kunnen halen. Overal waar je loopt steken de stukken stof nog uit de grond.

Na alle narigheid natuurlijk ook lekker aan het genieten. In Phnom Pehn waren we zo gek om een mototbike te huren en mee te rijden in de chaos hier op straat. Natuurlijk werden we door de corrupte politie van de weg gehaald en na 10 dollar te hebben betaald mochten we onze weg weer vervolgen. Het werd dus nog een duur ritje. Maar je moet alles mee gemaakt hebben in je leven. En met dat motto heb ik mijn eerste gebakken sprinkhaan gegeten. En het smaakt nog niet eens zo slecht. Een soort zout snackje, lekker voor 's avonds op de bank met een biertje en kijkend naar een voetbal wedstrijd!!!

Gister avond gelukkig op tijd aangekomen in Vietnam om NL te zien voetballen. Vandaag pakken we de fiets om Phnom Pehn te bekijken.

Groetjes en leuk om jullie reactie te lezen.

rita

verwacht de eerste volgede keer gebakken sprinkhaan
als we bij jullie eten hoor.
het is zeker indrukwekkend wat daar voor een vreselijke dingen zijn gebeurd.
geniet lekker want de tijd vliegt. xx

Tamara Sturm

Wow, wat moet dat een indruk hebben gemaakt die gruwelijkheden. Toch heel anders als je er zo met je neus bovenop staat. Hier is het lekker warm, 30 graden!!Gisteren personeelsbijeenkomst gehad. Org. staat een beetje op zijn kop. 11 mensen gaan weg vanwege fin.crisis. Sfeer enigsinds bedrukt hier.
Onzeker of personeelsdag doorgaat. Onze afdeling blijft buiten schot gelukkig! Liefs Tamara

Martine

He Lau,

Wat een super verhalen weer! Altijd leuk om te lezen.
Ik zal de komende dagen wat ongedierte uit onze tuin voor je verzamelen. Zal ik lekker voor je bbq-en als we allemaal weer terug zijn van vakantie.
Veel plezier nog!

maureen

Hey wereldreizigers,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen iedere keer...
Ben nu al benieuwd naar de rest van de foto's

Geniet er nog even lekker van en tot snel weer.

Groetjes Maureen.

Ingeborg

Indrukwekkend allemaal zeg! Echt bijzonder om daar te zijn. Volgens mij loop je de rest van de dag met een raar gevoel rond.

Die sprinkhaan vind ik echt een topper! Well done!

Hier alles top, we zijn toe aan een airco lol... pfff het is echt bloedje heet.

Dikke zoen van ons 2!

Kristy

Hoi Lau,

Klinkt allemaal weer super gaaf. Maar die sprinkhanen mag je van mij wel daar laten hoor.
Geniet nog effe en tot gauw.

Petra Steenstra

He Lau, en natuurlijk ook Roald :-),

Via Maaike hoorde ik dat je deze site had, dus ben meteen gaan kijken. Helemaal leuk, joh. Al mooie foto's.
Ik ben benieuwd hoe jullie Vietnam vinden. Gaan jullie ook nog naar Hoi An.....zeker een aanrader en daar kan je je helemaal scheel kopen aan allerlei lampionnen, zo gaaf!! Dus zorg voor wat ruimte in die rugzakken van jullie :-).

Veel plezier,
Petra

toos

Hallo reizigers in extreme landen, wat een spannende reis maken jullie. Sprinhanen eten uit armoede? Pas goed op jullie zelf en geniet er met volle teugen van, zodat ik ook mee kan genieten.

Veel liefs Toos