Laura-Roald.reismee.nl

Pfffffff warm!

Hier dan het eerste bericht van ons uit Azie.

Na een reis van zeker 24 uur, en met een tussenstop in Dubai dan eindelijk aangekomen op plek van bestemming. In Dubai hadden we een tussenstop van drie uur, en dat we na een vlucht van zes uur wel even de benen wilden strekken hadden we besloten even buiten te kijken. Maar na 1 stap buiten de airco gekoelde luchthaven zijn we weer naar binnen gevlucht.. Het was 1 uur 's nachts en nog 40 graden.

Ook in Bangkok ligt de tempratuur wel wat hoger dan in Nederland ( 30/35 graden), dus maar niet teveel inspanning leveren.

Vandaag dan ook maar een TukTuk genomen die ons voor 20 bath (0,50euro cent)per uur langs alle mooie tempels gereden. We hebben de gouden Buddah dan ook in alle standen gezien. Liggend, staand en zittend. Ook even een wensje gedaan bij lucky buddah. En omdat het eigenlijk niet kan dat het maar 20 bath per uur kost werden we tussen de tempels door afgezet bij winkeltjes. De TukTuk bestuurder krijgt hier commissie voor. Wij met onze grote mond dat we nergens wat zouden kopen, ismorgenochtendRoald zijn nieuwe maatpak klaar!!!! Een kashmir Armani pak voor 100 euro helemaal op maat konden we natuurlijk niet weerstaan. En als Roald en ik iets beter zouden zijn in onderhandelen waren we waarschijnlijk nog goedkoper uit geweest.

Ons geld kunnen we prima kwijt in Bangkok, alles is dan ook weer te koop. Van (nep)merk kleding, leuke schoenen, sieraden en heerlijk eten. We hebben onze eerste massage al ondergaan, heerlijk onze voeten laten verwennen. Vanmiddag hebben we onze voeten door honderden visjes laten schoon knabbelen.

Wij vermaken ons hier dus prima, maarmorgen ruilen wij Thailand in voor Cambodje. In mijn volgende verslag hier meer over.