Laura-Roald.reismee.nl

Oost en West, een wereld van verschil

10 euro voor een uur massage. Het eerste grote verschil met thuis. Met mijn ogen op half elf breng ik loom de avond door. Deze massage hadden we na de klim van vandaag zekers verdiend. Maar laat ik beginnen bij het einde van mijn vorige verslag. Kanchanaburi hebben we afgesloten met een prachtige tocht door het Erawan National park en de bijbehorende watervallen. Deze waterval heeft zeven levels, level 1 t/m 3 gaat prima, bij level 4 krijg ik klotsoksels en bij 5 wil ik het liefst een grote duik nemen. Maar ik durf niet! Vissen, heel veel vissen en ja ik ben een schijterd voor vissen, en deze knabbelen ook nog eens aan je. We hebben het ook bij level 5 gehouden. Het is te heet en Dex heeft het na het een uur achterop hangen ook wel gezien. Het afscheid bij het hotel was uitbundig, alle dames (van schoonmaak tot receptie) moesten Dex nog even knuffelen en overladen met afscheids kusjes. Het is jammer dat we deze tientallige oppas niet mee konden nemen. Al werd ik ook wel eens boos aangekeken als westerse moeder, want hoe kon ik Dex nou zomaar met zijn kleed buiten op de grond laten spelen! Hua Hin is de volgende stop op onze reis. We overnachten hier bij het Jaidee resort wat wordt gerund door een Nederlands gezin. Dit resort is weer de uitvalsbasis voor alle tripjes in de omgeving. In de lonely planet las ik over een wildlife rescue centre, ik als WNF-er wilde dit dan ook graag bezoeken. Bij deze opvang kun je ook als vrijwilliger aan de slag. Hulp en donaties zijn erg welkom. Vorige maand hebben ze nog 6 tijgers bij 1 of andere debiel van een dakterras in Bangkok kunnen redden. Ze hebben olifanten, beren, tijgers en heel veel apen die ze nu een beter leven proberen te geven. We mochten zelfstandig buiten een kijkje nemen. Helaas kwam de regen met bakken uit de lucht en helaas werd het die dag ook niet meer droog. De meeste dieren zaten dan ook ergens warm binnen en was er weinig voor ons te bekijken. Vandaag werden we wakker met zonnestralen en die hebben de hele dag gestraald. Ook bij Hua Hin zit een National park om de hoek. Dus Dex weer achterop gebonden en een prachtige klim gemaakt naar een onwijs mooie grot met in het midden een tempel. Het voordeel van reizen in het regenseizoen is dat er maar weinig andere toeristen rondlopen. Dus geen busladingen vol met Japanners! Het nadeel van het regenseizoen is ja je raad het misschien al dat is de regen ;-)) Na deze bootcamp training zijn we vanmiddag met onze kont neer geploft naast het zwembad. Hier had ik een gesprek met een Thaise medewerkster, ze vind het zo jammer dat ik mijn mooie witte huid niet bedek tegen de zon. MOOI??? Ik doe hard mijn best om met een beetje kleur op mijn melkflessen weer thuis te komen terwijl zij op tv worden dood gegooid met crèmes om maar witter te lijken want ja wie wil er nou niet zo'n mooi westers kleurtje? We genieten met z'n drietjes enorm. Dex gaat steeds meer op avontuur sinds hij uitgevonden heeft hoe je moet kruipen. Ook het zelfstandig recht op blijven zitten is een feit. Het slapen 's nachts blijft wel wat onrustig ( ik ben blij als we thuis weer onze eigen slaapkamers hebben). Mijn op half elf hangende ogen willen nu graag sluiten. Welterusten allemaal! Xx

Reacties

Reacties

Adinda

Ohhhhhh, wat gaaf allemaal. Kon ik maar even overkomen....... xxx

Maaike

In een woord super. Wat een mooie foto's. dikke kus van hier

René en Els

Hey Roald, Laura en de grote man Dex,
Weer een superverhaal hoor!! Erg leuk om te lezen. En jullie grote man kruipt! Geweldig, weer een nieuwe fase en nu maar vangen achter jullie vent aan, hih.......Hier is alles prima!!
We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhaal.
Gr. René, Els en de jongens

wil borger

Je roept herinneringen op met je leuke verhaal. Wij waren in een droge periode en dan ziet een waterval er heel anders uit. Veel plezier.

Jos en Josephien Westerbeek

Hoi Roald en Laura en jullie leuke knul Dex wat hebben jullie al veel gezien en erg leuk om jullie te volgen en wat super dat Dex zo goed te pas is geniet er van Groetjes Jos en Josephien

Tamara Sturm

Och, wat een enig verhaal! Heerlijk om te lezen, Laura. Heb steeds meer zin om ook Azie te gaan verkennen. Liefs van Tamara

els en alowie

prachtige verhalen en wat herkenbaar voor ons. nee niet die witte melkflessen, naar de omgeving. Hua Hin, Cha am. we kennen het park, de apenrots,het teakhouten paleis van de koning etc. Blijf genieten, we zouden zo weer terug willen

Evelien

Mooie foto's! En leuke verhalen om te lezen.
Super van Dex dat hij al kan zitten en begint te kruipen!
Kus Evelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!