Laura-Roald.reismee.nl

Jetlag met een glimlach

Vier dagen geleden begon dan eindelijk ons avontuur. Met de kleine man naar het verre oosten! Toen ik een aantal maanden bekend maakte dat we met z'n drieën naar Thailand zouden afreizen heb ik heel veel verschillende reactie's gehad. Van heel positief tot zou je daar nu wel aan beginnen? Het is daar heel warm, de vliegreis duurt erg lang en weet je wel welke enge ziektes hij daar op kan lopen. Even begon ik te twijfelen of we wel de goede keuze hadden gemaakt. Maar gelukkig hebben we dat! Die hele lange vliegreis liep super voorspoedig. Aandacht kreeg Dex voldoende en hij heeft zelf nog wat uurtjes in het bedje aan de muur kunnen slapen. Als hij in totaal 15 minuten van de 15 uur durende reis heeft gehuild dan heeft hij het heel goed gedaan. Super trots natuurlijk. De eerste nacht en dag hadden we alle drie wel last van de warmte, tijdverschil en weinig slaap. We hebben dan ook in Bangkok weinig uitgevoerd, en omdat dit onze vierde keer was hadden we al een heleboel gezien. We hebben het dan alleen maar bij zwemmen en een park bezoek gehouden. Ik had al gelezen dat de Thai dol is op kinderen, nou dat klopt. Overal waar je loopt draaien mensen zich om, steken hun hoofd in de kinderwagen en beginnen rare geluidjes te maken. Hoe moe Dex ook was, iedere Thai heeft een prachtige glimlach van hem gekregen. De Thai wil ook erg graag met Dex op foto. Bangkok hebben we nu achter ons gelaten, we hebben voor de twee en een halve week een auto gehuurd en zijn naar Kanchanaburi gereden. Deze stad is bekend om de beroemde bridge over the river kwai. Hier verblijven we vijf dagen in een leuk hotelletje met mooie tuin en zwembad. Vanuit hier maken we deze dagen een aantal uitstapjes in de omgeving. Met Dex op Roald zijn rug hebben we vandaag een bezoek gebracht aan de Hellfire Pass. Hier konden we zien hoe in 1943 een stuk van de treinrail tussen de bergen door is aangelegd. Honderden gevangen vooral veel Britten, Australiërs en Nederlanders hebben hier aan mee moeten werken en hun leven gelaten. We vermaken ons hier prima dus. ( zie ook de foto's). Over een aantal dagen zal ik weer ff een update schrijven. En nu genieten van mijn cocktailtje. Proost!

oma Rita

prachtig verwoord Laura,
weer fijn om te lezen.

Jannie

Leuk om jullie zo weer een beetje te kunnen volgen! Klinkt goed en helemaal leuk zo met Dexie de Thai-e-niser ;-) xxx

wil borger

Geniet maar fijn met z'n drietjes. Ik zie de bridge voor me en het drukke Bangkok. Leuke foto's van het mannetje.

Maaike,Jasper en niels.

Super te lezen hoe het gaat daar. Fijn dat alles zo goed gegaan is. Leuke foto's van jullie. En wat fijn he zo'n rugdrager. Echt ideaal. Geniet lekker met zijn drietjes. En laat Dex dat mooie land maar eens zien. En jullie zien het nu op een hele andere manier doordat je Dex mee hebt. Super ervaring. Veel reisplezier. Lieve groeten ons en dikke kus Niels

Yvonne J.

Wat leuk dat ik ook jullie reisverslag kan volgen!!
Ik volg nog twee stellen, maar zonder zo'n heerlijk, makkelijk kindje.
Het reizen zit Dex al in de genen.

Evelien, Dan, Fenne, Veerle

Wat is het fijn te lezen dat de vliegreis prima is gegaan. Heerlijk toch! Jullie kunnen dus echt genieten dus van jullie welverdiende vakantie.
Leuke foto's. Veel plezier! Kusss

Jos en Josephien

Wat leuk om jullie reisverslag te volgen en wat een leuk ventje is Dex hij is een top modelletje leuke foto,s geniet er samen van veel lieve groeten Jos en Josephien

elstencate@gmail.com

Hoi Laura en "mooie mannen", Leuk om jullie zo te volgen. Wat een uitkomst zo'n bedje in het vliegtuig. Omdat Alowie en ik zonder jonge kinderen naar Thailand zijn geweest, wisten we niet eens dat dat bestond!
Aangrijpend is de plek rond de spoorlijn en River Kwai, he. Kanchanaburi zijn we ook al twee keer geweest. Doe het rustig aan en veel plezier!!
Alowie en Els